دسته‌بندی نشده

همه چیز درباره‌ی فناوری تشخیص چهره

دوربین های تشخیص چهره
دوربین های تشخیص چهره

فناوری تشخیص چهره

با پیشرفت فناوری، بحث های زیادی پیرامون جوانب مثبت و منفی استفاده از فناوری تشخیص چهره وجود دارد. مخالفان از عدم رعایت حریم خصوصی تأکید می کنند در حالی که طرفداران به فواید خود می بالند. اما تشخیص چهره دقیقاً چیست؟ تشخیص چهره روشی است برای شناسایی یا تأیید هویت فرد از طریق تجزیه و تحلیل ویژگی های صورت وی. این فناوری می تواند در عکس ها، فیلم های ویدیویی یا در زمان واقعی استفاده شود.

چگونگی کارکرد فناوری تشخیص چهره

  • تشخیص چهره : نرم افزار چهره انسان را در تصاویر و فیلم ها شناسایی و مکان یابی می کند.
  • خواندن چهره : نرم افزار تشخیص چهره برای ایجاد امضای صورت، صورت را می خواند. برخی از مواردی که نرم افزار بررسی می کند شامل موارد زیر است: فاصله بین چشم، فاصله پیشانی و چانه و … .
  • تطابق چهره : امضای صورت با یک پایگاه داده از چهره ها برای تعیین تطابق مقایسه می شود.

چرا باید از تشخیص چهره استفاده کرد؟

برخی از افراد نسبت به استفاده از این فناوری احتیاط می کنند، خصوصاً وقتی صحبت از حریم خصوصی می شود. اما بسیاری از صنایع از آن برای اهداف مختلفی استفاده می کنند. حتی اپل از این مورد استفاده می کند تا مصرف کنندگان بتوانند قفل آیفون خود را باز کنند.

تأیید هویت

یکی از متداول ترین کاربردهای این فناوری تأیید هویت است. برخی از فرودگاه های اطراف ایالات متحده در حال آزمایش سیستم تشخیص چهره برای تأیید اسناد سفر هستند. در این مرحله، یک دوربین از شما عکس می گیرد و آن را با عکس گذرنامه یا سایر اسناد موجود در پایگاه داده وزارت امنیت داخلی مطابقت می دهد. این روش قرار است هویت ها را با دقت بیشتری تأیید کرده و روند کار را تسریع کند. این سیستم فقط در دوره آزمایشی خود 7 نفر را که سعی در ورود غیرقانونی به کشور داشتند، 2 نفر از آن‌ها با استفاده از پاسپورت شخص دیگری گرفتار کرده اند.

اجرای قانون

تشخیص چهره به طور فزاینده ای در اجرای قانون به عنوان یک مکمل در حل جرایم استفاده می شود. از هر 4 بخش پلیس ایالتی یا محلی ایالات متحده 1 بخش به فناوری تشخیص چهره دسترسی دارند و تقریباً نیمی از بزرگسالان آمریکایی از طریق عکس گواهینامه رانندگان خود در پایگاه داده هستند. ادارات پلیس از این فناوری برای کمک به شناسایی مجرمان مانند دزد مغازه ها یا کلاهبرداران کارت اعتباری استفاده می کنند. فروشگاه ها می توانند عکسهای مختلف را در پایگاه داده خود بارگذاری کنند و موارد منطبق را می توان در زمان واقعی تعیین کرد یا فیلم های ضبط شده را برای شناسایی به مقامات ارسال کرد. اما تشخیص چهره می تواند مواردی فراتر از مجرمان باشد. همچنین در شناسایی و ردیابی افراد گمشده مفید بوده است. حتی می تواند برای کمک به شناسایی اجساد مرده مورد استفاده قرار گیرد.

بازاریابی و خرده فروشی

این فناوری قبلاً در برخی فروشگاه ها به عنوان معیار امنیتی استفاده شده است، اما جدیدترین روند استفاده از آن برای بازاریابی هوشمند است. بازاریابان می توانند با استفاده از نرم افزار تشخیص چهره، جنسیت و سن هر مصرف کننده را تشخیص دهند. این به فروشگاه ها و خرده فروشان امکان می دهد تبلیغات خود را بر اساس این ویژگی ها سفارشی کنند و بدون هیچ زحمتی تبلیغات هدفمند ایجاد کنند. همچنین می تواند برای ایجاد پاداش‌های مرتبط تر و شخصی تر برای مشتریان تکراری مورد استفاده قرار گیرد. ایجاد وفاداری مشتری برای خرده فروشان مهم است و تشخیص چهره می تواند به شناسایی مشتریان تکراری برای خدمات بهتر کمک کند.

علی رغم نگرانی های روزافزون مردم درباره حریم خصوصی و نظارت دولت، مزایای بسیاری برای تشخیص چهره وجود دارد. این می تواند به عنوان برنامه افزودنی برای اهداف امنیتی بلکه به عنوان راهی برای ایجاد تجربه خرید بهتر استفاده شود.

کلام پایانی

امروزه سیستم‌های امنیتی و فناوری اطلاعات جهان را اداره می‌کنند. برای نصب سیستم‌های امنیتی و انواع دوربین‌های مداربسته با ما در تماس باشید. مشاورین و مهندسین مجموعه ی هوشمند سازان پیشرو آذر آماده‌ی پاسخ به سوالات شما و مشاوره رایگان به شما می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید