دسته‌بندی نشده

چگونه دامنه سیستم های امنیتی بی سیم خود را گسترش دهیم

چگونه دامنه سیستم امنیتی بی سیم خود را گسترش دهیم
چگونه دامنه سیستم امنیتی بی سیم خود را گسترش دهیم

چگونه دامنه سیستم امنیتی بی سیم خود را گسترش دهیم

چگونگی گسترش دامنه‌ی سیستم های امنیتی بی سیم(وای‌فای)

دوربین های امنیتی بی سیم جایگزین بسیار خوبی برای سیستم های سیمی هستند زیرا به کابل احتیاج ندارند و همچنین فیلم از طریق شبکه Wi-Fi شما به صورت بی سیم منتقل می شود. با این حال ، وابستگی آنها به اتصال Wi-Fi نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند. این اتصال بی سیم(وایرلس) آنها را مستعد ابتلا به تداخل سیگنال های بی سیم می کند و اگر سیگنال ضعیف باشد ، عملکرد سیستم می تواند تأثیر منفی بگذارد. برای مقابله با این مشکلات ، گروه آموزش مجموعه ی خوشمند سازان پیشرو آذر چند نکته برای افزایش دامنه سیستم امنیتی بی سیم شما فراهم نمیوده است.

مکان روتر خود را حرکت دهید

روتر(Router) دستگاهی است که به شما امکان می دهد دستگاه های خود را به اینترنت متصل کنید. این دستگاه از این جهت مهم است که همان چیزی است که دوربینهای شما را به شبکه Wi-Fi متصل می کند و آن را بی سیم می کند. از آنجا که سیگنالهای بی سیم فقط می توانند تا یک مقدار معین و خاص (بسته به نوع روتر) سیگنال انتفال دهند. جایی که روتر خود را قرار می دهید برای دامنه سیستم امنیتی بی سیم مهم است. برای داشتن بهترین اتصال بی سیم ، باید روتر را در نزدیکی دوربین های امنیتی قرار دهید، بدون هیچ مانعی یا دیواری که مسیر بین دوربین ها و روتر را مسدود کند. هرچه روتر به دوربین های امنیتی نزدیکتر باشد ، سیگنال بی سیم بهتر خواهد بود.

به یک کانال بی سیم متفاوت متصل شوید

همانطور که قبلاً ذکر شد ، سیستمهای امنیتی بی سیم مستعد تداخل سیگنالهای بی سیم دیگر هستند. با این وجود روترهای بی سیم می توانند در کانال های مختلفی کار کنند. به منظور افزایش دامنه سیستم امنیتی بی سیم ، باید سیستم خود را به یک کانال کمتر استفاده شده متصل کنید که باعث کاهش میزان تداخل و بهبود سیگنال بی سیم شما می شود. با استفاده از روتر دو باند می توانید این کار را انجام دهید.

از توسعه دهنده های وای‌فای (Wi-Fi Extenders) استفاده کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، سیگنال های بی سیم از دوربین های امنیتی شما فاصله محدودی دارند که می توانند به روتر شما برسند. هرچه فاصله بیشتر باشد ، سیگنال شما ضعیف تر خواهد بود. به منظور افزایش دامنه سیستم امنیتی بی سیم ، می توانید استفاده از توسعه دهنده های Wi-Fi را انتخاب کنید. اینها دستگاههایی هستند که می توانند برای افزایش فاصله سیگنالهای بی سیم که می توانند به روتر بروند ، نصب شوند.

تفاوت بین توسعه دهنده Wi-Fi ، تکرار کننده Wi-Fi و تقویت کننده Wi-Fi چیست؟

همچنین ممکن است دستگاه هایی را ببینید که به عنوان “تکرار کننده Wi-Fi” یا “تقویت کننده Wi-Fi” به بازار عرضه می شوند. اساساً ، آنها یکسان هستند – همه آنها برای تقویت و افزایش دامنه سیگنال بی سیم شما کار می کنند. با این حال، آنها براساس عملکردشان کمی متفاوت کار می کنند.

توسعه دهنده Wi-Fi این دستگاه با گرفتن سیگنال بی سیم موجود کار می کند و سپس آن را در کانال دیگری پخش می کند. از آنجا که می تواند از طریق کابل کواکسیال یا سیم اترنت به مودم و روتر شما متصل شود ، احتمال تداخل کمتری وجود دارد. این بدان معنی است که شما در سایر مناطق خانه خود اتصال Wi-Fi قوی خواهید داشت.
تکرار کننده Wi-Fi این توسعه دهنده های نسل اول با گرفتن سیگنال موجود و پخش مجدد آن به همان روش کار می کنند. با این حال ، از آنجا که با همان فرکانس به روتر شما بی سیم متصل می شود ، فقط نیمی از پهنای باند موجود را بدست می آورید که منجر به تأخیر بیشتری می شود.
تقویت کننده Wi-Fi این فقط نام دیگری برای همه توسعه دهنده های Wi-Fi و تکرار کننده های Wi-Fi است.

اتصال Wi-Fi خود را ایمن کنید

استفاده از محافظت مناسب با رمز عبور در اتصال Wi-Fi همچنین می تواند همسایگان و هکرها را از شبکه شما دور نگه دارد. هنگام تنظیم روتر خود باید بلافاصله نام کاربری و رمزعبور پیش فرض را تغییر داده و از رمزگذاری WPA2 استفاده کنید. زیرا رمزگذاری شده است و باعث امنیت بیشتر شبکه می شود. توجه داشته باشید ، تعدادی از روترهای جدید برای جلوگیری از مشکلات پیش فرض گذرواژه ، از یک کلید Wi-Fi تولید شده منحصر به فرد استفاده می کنند.

همانطور که در مورد یکی از مهمترین جنبه های امنیت بی سیم بحث کردیم ، وابستگی آن به قدرت سیگنال Wi-Fi است. با این حال ، به راحتی می توانید دامنه Wi-Fi را افزایش دهید تا بهترین پوشش را از سیستم امنیتی بی سیم خود دریافت کنید.

سیستم عامل خود را به روز کنید

یک نکته ساده برای افزایش دامنه سیستم امنیتی بی سیم این است که مطمئن شوید سیستم عامل شما به روز است. اغلب اوقات، تولیدکنندگان به روزرسانی ها و پچ هایی(Patche) را منتشر می کنند که اتصال بی سیم را بهبود می بخشد ، بنابراین به روزرسانی سیستم عامل شما می تواند به تقویت سیگنال شما کمک کند.

کلام آخر 

اگر مشکلی در سیستم های روتر و وای فای شما بوجود آمده می‌توانید از طریق راه هایی که گفته شد، برطرف نمایید. همچنین دامنه‌ی وای فای خود را گسترش بدهید. با ما در تماس باشید و از مشاوره‌های رایگان ما استفاده کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید